ridochkor

Alla inlägg under oktober 2013

Av ridochkor - 22 oktober 2013 11:23

Jag kom till sörmons ridklubb kl 08.30 och jag bytte om till arbetskläder och började mocka i en eller två boxar. Jag la in em hö hos privathästarnas boxar och soppade stallgången och hjälpt till på hadikappridningen. Vi gav privathästarna lunch i hagarna och det var två ponnisar som hade rymt från hagen så vi var tvungna att fånga dom. Ponnisarna blev lite sura på oss när vi tog in dom. Vi hade lunch till 13.00 och tog in lektionhästarna vid 13.00 och jag bostade lite på vissa lektionhästarna. Jag hjälpte till att ta in shetisarna innan jag slutade vid 14.00 och jag byter om till mina vanliga kläder och gick till bussen.

Av ridochkor - 22 oktober 2013 11:05

Jag åker bussen till praktiken vid 08:00 och jag börjar kl 09:00
Och då kommer jag dit då lägger jag min matlåda i kylskåpet och sen kopplar vi några hundar
Sen går vi en promenad med dom och sen kommer vi in med dom o tar en annan grupp.
Och när vi har varit ute med alla så kollar vi så dom har vatten och ger dom mat.
Och sen får kan vara inne hos dom och leker lite. Tillexempel med bollar.
Sen tar vi lunch från ca 11:30 till 13:00.
För sen vid 13:00 går vi ut med hundarna igen.
Jag går hem vid 14:45.

Av ridochkor - 17 oktober 2013 09:02

Anton och Jonas tränar på Sigge!

Ovido - Quiz & Flashcards